Erasmus_logologo_icseforschool

 

 

Witamy na stronie poświęconej projektowi
"Zintegrowane nauczanie przedmiotów ścisłych z perspektywą obliczeniową"
realizowanemu w ramach programu Erasmus+

 

us_kolor EDU-RES_1SimulaUni_Aug_Logo_Basis_pos_BKopernik5Logo_Chorzow

icseforschool_logo

                                  

 

 

 

Zapraszamy nauczycieli matematyki, chemii i fizyki, doradców metodycznych, pasjonatów i wszystkich edukatorów zainteresowanych zastosowaniem narzędzi komputerowych w nauczaniu przedmiotów ścisłych na konferencję finalną w ramach projektu „Zintegrowane nauczanie przedmiotów ścisłych z perspektywą obliczeniową".

Konferencja odbędzie się dnia 9 czerwca 2017 r. w godzinach 10:00 - 14:45 w budynku XXXIII Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego im. Mikołaja Kopernika, ul. gen. Józefa Bema 76 w Warszawie.

Prosimy o zarejestrowanie swojego udziału w konferencji poprzez formularz rejestracyjny.  

Zapraszamy również do obejrzenia krótkiego filmu z realizacji projektu.

Erasmus_logo_1

 

CELEM GŁÓWNYM projektu jest opracowanie w ponadnarodowym konsorcjum metodyki zintegrowanego z informatyką nauczania matematyki i fizyki w szkołach ponadgimnazjalnych na podstawie realizacji pilotażowego programu zajęć w 12 wybranych szkołach z różnych miast Polski do 08.2017 r.

Cel realizowany będzie poprzez wprowadzenie w proces dydaktyczny nowatorskich metod kształcenia matematyki, fizyki i informatyki z wykorzystaniem programowania w środowisku Python/SAGE. Dodatkowo - wprowadzenie elementów zbierania i analizy danych przez idee mikrolabów oraz eksperymentów z użyciem smartfonów

Cele szczegółowe:

- budowanie ponadnarodowych partnerstw wiedzy w celu promocji nowoczesnych metod uczenia się opartych na doświadczeniu i eksperymentowaniu

- wdrażanie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych oraz ich upowszechnianie wśród polskich szkół ponadgimnazjalnych

Strona projektu

 

Przedstawiamy Państwu powstający, starannie opracowany zbiór zadań maturalnych z Niemiec. Zadania są w wersji niemieckojęzycznej oraz anglojęzycznej, a co więcej - zawierają rozwiązania w SAGE.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do skorzystania z linku: http://visual.icse.us.edu.pl/school/abitur/

 

Projekt_Sage
(powiększ)

 

24 lutego 2016 roku, to kolejny dzień w którym w XXXIII Liceum Ogólnokształcącym Dwujęzycznym im. Mikołaja Kopernika odbyły się zajęcia laboratoryjne z fizyki, podczas których uczniowie klasy 2G (IB Physics SL/HL) wraz z  nauczycielem uczyli się wykorzystania środowiska SAGE do opracowania wyników doświadczenia i sporządzenia dokumentu Laboratory Report. Tematem dzisiejszego ćwiczenia laboratoryjnego było badanie ruchu jednostajnie przyśpieszonego (IB Physics SL/HL topic: uniformly accelerated motion).

Środowisko SAGE bardzo ułatwia uczniom opracowywanie wyników oraz wzbudza bardzo duże zainteresowanie i akceptację, połączoną z chęcią rozwoju umiejętności programistycznych.

 

Kopernik_1_smKopernik_2_smUczniowie LO Kopernika pracują w dwuosobowych zespołach. Realizują projekty z wykorzystaniem narzędzi informatycznych. Tematy projektów:

1. Szukanie proporcji w architekturze budynku LO Kopernika
2. Statystyka – analiza populacji mieszkańców dzielnicy Wola (od czasów przedwojennych).
3. Na Ziemi nie da się zgubić, a w kosmosie?
4. Symulacje zmian populacji w czasie, np: przeżywalności populacji par drapieżnik-­ofiara dla wybranych par.
5. Modelowanie: model pożaru lasu lub rozprzestrzeniania się epidemii.


Uczniowie będą korzystali ze szkolnego serwera SAGE i tworzyli skrypty w Python do wykonania obliczeń i symulacji. Będą korzystali ze źródeł internetowych i będą się kontaktowali z urzędami samorządowymi do pozyskania informacji do projektu. Będą prezentowali wyniki w postaci opisowej graficznej.

 

Dziś, 23.02.2016 r., w XXXIII Liceum Ogólnokształcącym Dwujęzycznym im. Mikołaja Kopernika odbyły się zajęcia laboratoryjne z fizyki, podczas których uczniowie klasy 2G (IB Physics SL/HL) wraz z nauczycielem wykorzystywali środowisko SAGE do opracowania wyników doświadczenia i sporządzenia dokumentu Laboratory Report. Tematem ćwiczenia laboratoryjnego było wyznaczanie gęstości bryły nieregularnej (IB topic: Determining the density of the irregular body value, in the laboratory conditions).

 
Więcej artykułów…