Erasmus_logologo_icseforschool

 

 

Projekt
"Zintegrowane nauczanie przedmiotów ścisłych z perspektywą obliczeniową"
realizowany w ramach programu Erasmus+

 

us_kolor EDU-RES_1SimulaUni_Aug_Logo_Basis_pos_BKopernik5Logo_Chorzow

Wycieczka do Szkocji i noc w Amsterdamie, czyli Erasmus+ Let’s Play Here.
Dziesięciu uczniów naszej szkoły wzięło udział w projekcie Erasmus+ i wyjechało na tydzień do Szkocji.
Wyjazd obfitował w wiele atrakcji, tych zaplanowanych przez szkockich gospodarzy, jak i zgotowanych przez los.
Podczas działań projektowych mieliśmy szansę poznać od podszewki ten pełen zieleni kraj.
Niektórzy zgłębiali tajemnice różnych kościołów czy buddyjskiej świątyni w Lockerbie, gdy inni odkrywali uroki życia wiejskiego lub odwiedzali lokalnych, wcale nie małych, znanych w całej Europie, producentów żywności.
Podczas jednodniowej wycieczki do Edynburga zobaczyliśmy parlament szkocki jak i wspaniałe interaktywne muzeum narodowe.
Przez tydzień w przyjemny sposób mogliśmy podszkolić swój język angielski,  poznając rówieśników ze Szkocji, Włoch, Norwegii, czy Finlandii.
Cały wyjazd dla uczniów naszego liceum był pełen emocji i niespodzianek, w tym powrót do Polski, który okazał się niezaplanowaną przygodą. Z powodu opóźnienia samolotu nie zdążyliśmy na następny lot i w związku z tym spędziliśmy noc w stolicy Holandii Amsterdamie.
Wróciliśmy w końcu do Warszawy pełni niezapomnianych wrażeń.
Kolejne spotkanie jest zaplanowane wiosną 2020 r. w Stavanger (Norwegia).

Tutaj możecie zobaczyć naszego Eddiego.

 

Szkocja1  Szkocja3 Szkocja2

 

W dniach 10-16.03.2019 uczniowie naszego liceum mieli przyjemność wziąć udział w kolejnej części spotkania partnerów projektu Let’s Play Here - Erasmus+ (LEAP). Goszcząc rówieśników ze Szkocji, Finlandii, Norwegii i Włoch, uczniowie mieli nie tylko okazję do podszkolenia swoich umiejętności językowych, lecz także do zawarcia nowych, wspaniałych przyjaźni oraz wymiany nowinek kulturowych.

Po poniedziałkowym podziale uczestników na 8 grup projektowych oraz odbyciu sesji ‘icebreaking’u’ - szeregu gier i zabaw mających ułatwić swobodną komunikację między nowo poznanymi ze sobą uczniami, we wtorek odbyliśmy wspólnie z naszymi gośćmi i ich opiekunami pasjonującą wycieczkę po Warszawie. Zwiedzając z przewodnikiem kultową Starówkę i Łazienki Królewskie, my, uczniowie Kopernika, mogliśmy zgłębić tajemnice naszego miasta na nowo, z kolei nasi goście mieli okazję zaznajomić się z rysami historii stolicy Polski i posmakować nieco codziennego, warszawskiego klimatu.

Środa i czwartek były dniami przeznaczonymi na działania projektowe. Każda z 8 grup otrzymała za zadanie wspólnie stworzyć nowoczesny przewodnik warszawski, opatrzony w unikalne zdjęcia i historie uczniów, który to następnie umieszczony został z pomocą opiekunów w systemie Eddiego - osobistego asystenta-przewodnika stworzonego przez uczniów - dla uczniów.

W piątek z kolei po krótkim wykładzie odnośnie sztuki przygotowywania prezentacji, w grupach deliberowaliśmy, w jaki sposób najciekawiej można przedstawić nasze prace z dwóch dni miejskich zmagań, a po znakomicie wyegzekwowanych prezentacjach uroczyście zakończyliśmy projekt.

Jednak to nie był koniec wspólnych przygód, gdyż sobota była dniem przeznaczonym na spędzenie przez naszych gości czasu z ich rodzinami goszczącymi, dzięki którym to mieli okazję w ciągu tych kilku dni zobaczyć, jak wygląda życie codzienne w Polsce oraz poznać nieco naszą kulturę.

Po tym wspaniałym tygodniu na lotnisku odbywały się długie i czułe pożegnania. Lały się łzy spowodowane zarówno koniecznością rozstania z nowymi przyjaciółmi, jak i wynikające z wdzięczności za możliwość udziału w tym nietuzinkowym wydarzeniu.

O rozwijających aspektach projektu Let’s Play Here można by mówić wiele, jednak najlepiej o jego korzyściach dowiedzieć się samemu - zachęcamy do bycia otwartym na nowe doświadczenia i kultury i do wzięcia udziału w kolejnych częściach projektu Erasmus+ w 2019 i 2020 roku!

LPH Mermaid   Eddy   LPHPark

 

W dniach 10-16.03.2019 w XXXIII Liceum Ogólnokształcącym Dwujęzycznym im. M. Kopernika w Warszawie odbędzie się spotkanie uczniów i nauczycieli ze szkół partnerskich z Finlandii, Norwegii, Szkocji i Włoch w ramach realizacji Projektu Erasmus + "Let's Play Here".

40 uczniów i 8 nauczycieli z zaprzyjaźnionych szkół wraz z naszymi uczniami i nauczycielami będzie współtworzyć wirtualnego asystenta człowieka, który chciałby poznać Warszawę z perspektywy młodych ludzi. Ten wirtualny przewodnik po Warszawie tworzyć będą międzynarodowe grupy. Mamy nadzieję, że będziecie z niego korzystać.

Erasmus_logo_1

 

XXXIII Liceum Ogólnokształcące Dwujęzyczne im. Mikołaja Kopernika w Warszawie 

realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich


IL - Język jako nośnik przekazu uwarunkowanego kulturowo i cywilizacyjnie wpływający na procesy nauczania i uczenia się.
 

Celem projektu jest:

• podniesienie kompetencji językowych poprawiających efektywność nauczania, w tym nauczania wielojęzycznego uwzględniającego aspekt wielokulturowości i języka jako nośnika wiedzy i umiejętności;

• nabycie, doskonalenie i utrwalenie wiedzy i umiejętności metodycznych w zakresie wielokulturowego i wielojęzycznego nauczania zarówno przedmiotów językowych i niejęzykowych;

• wszechstronne i aktywne wykorzystanie TIK w codziennej praktyce zawodowej;

• nawiązanie kontaktów i zwiększenie możliwości aktywnego uczestnictwa w różnorodnych projektach  międzynarodowych;

• aktualizacja wiedzy na temat kultury i osiągnięć naukowych krajów europejskich.

Projekt dofinansowany jest przez

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

 

Od niedzieli 21 do soboty 27 października 2018 czterdziestu uczniów ze Szkocji, Polski, Norwegii i Finlandii było gośćmi w Cuneo (Włochy) uczestnicząc w wymianie Erasmus Plus. Dwuletni projekt, którego pierwszym etapem było Cuneo nosi nazwę Let's Play Here. Przez cały tydzień międzynarodowe grupy młodzieży poszukiwały turystycznych skarbów, aby wyróżnić niektóre z najbardziej popularnych dla młodzieży atrakcji w Cuneo i okolicy. 

Chat Bot nazywany pieszczotliwie Eddie, który będzie rozwijany i udoskonalany przez wszystkie szkoły partnerskie w ciągu najbliższych 2 lat, otrzymał na koniec pobytu wypracowane przez uczestników wymiany informacje, jakich atrakcji Cuneo, ciekawych dla młodych osób, nie można przegapić. 

Erasmus_logo_1

 

Uniwersytet Śląski

Fundacja na rzecz rozwoju Śląskiego Międzyuczelnianego Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych EDU-RES

Partnerzy zagraniczni

Simula School of Research and Innovation AS, Norwegia

Uniwersytet w Augsburgu, Niemcy

Szkoły ponadgimnazjalne

Akademicki Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2, Chorzów

Zespół Szkół nr 117, Warszawa

 

icseforschool_logo

                                  

 

 

 

Zapraszamy nauczycieli matematyki, chemii i fizyki, doradców metodycznych, pasjonatów i wszystkich edukatorów zainteresowanych zastosowaniem narzędzi komputerowych w nauczaniu przedmiotów ścisłych na konferencję finalną w ramach projektu „Zintegrowane nauczanie przedmiotów ścisłych z perspektywą obliczeniową".

Konferencja odbędzie się dnia 9 czerwca 2017 r. w godzinach 10:00 - 14:45 w budynku XXXIII Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego im. Mikołaja Kopernika, ul. gen. Józefa Bema 76 w Warszawie.

Prosimy o zarejestrowanie swojego udziału w konferencji poprzez formularz rejestracyjny.  

Zapraszamy również do obejrzenia krótkiego filmu z realizacji projektu.

Erasmus_logo_1

 

CELEM GŁÓWNYM projektu jest opracowanie w ponadnarodowym konsorcjum metodyki zintegrowanego z informatyką nauczania matematyki i fizyki w szkołach ponadgimnazjalnych na podstawie realizacji pilotażowego programu zajęć w 12 wybranych szkołach z różnych miast Polski do 08.2017 r.

Cel realizowany będzie poprzez wprowadzenie w proces dydaktyczny nowatorskich metod kształcenia matematyki, fizyki i informatyki z wykorzystaniem programowania w środowisku Python/SAGE. Dodatkowo - wprowadzenie elementów zbierania i analizy danych przez idee mikrolabów oraz eksperymentów z użyciem smartfonów

Cele szczegółowe:

- budowanie ponadnarodowych partnerstw wiedzy w celu promocji nowoczesnych metod uczenia się opartych na doświadczeniu i eksperymentowaniu

- wdrażanie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych oraz ich upowszechnianie wśród polskich szkół ponadgimnazjalnych

Strona projektu

 
Więcej artykułów…