Projekt
"Zintegrowane nauczanie przedmiotów ścisłych z perspektywą obliczeniową"
realizowany w ramach programu Erasmus+
Wycieczka do Szkocji i noc w Amsterdamie, czyli Erasmus+ Let’s Play Here. Tutaj możecie zobaczyć naszego Eddiego.
W dniach 10-16.03.2019 uczniowie naszego liceum mieli przyjemność wziąć udział w kolejnej części spotkania partnerów projektu Let’s Play Here - Erasmus+ (LEAP). Goszcząc rówieśników ze Szkocji, Finlandii, Norwegii i Włoch, uczniowie mieli nie tylko okazję do podszkolenia swoich umiejętności językowych, lecz także do zawarcia nowych, wspaniałych przyjaźni oraz wymiany nowinek kulturowych. Po poniedziałkowym podziale uczestników na 8 grup projektowych oraz odbyciu sesji ‘icebreaking’u’ - szeregu gier i zabaw mających ułatwić swobodną komunikację między nowo poznanymi ze sobą uczniami, we wtorek odbyliśmy wspólnie z naszymi gośćmi i ich opiekunami pasjonującą wycieczkę po Warszawie. Zwiedzając z przewodnikiem kultową Starówkę i Łazienki Królewskie, my, uczniowie Kopernika, mogliśmy zgłębić tajemnice naszego miasta na nowo, z kolei nasi goście mieli okazję zaznajomić się z rysami historii stolicy Polski i posmakować nieco codziennego, warszawskiego klimatu. Środa i czwartek były dniami przeznaczonymi na działania projektowe. Każda z 8 grup otrzymała za zadanie wspólnie stworzyć nowoczesny przewodnik warszawski, opatrzony w unikalne zdjęcia i historie uczniów, który to następnie umieszczony został z pomocą opiekunów w systemie Eddiego - osobistego asystenta-przewodnika stworzonego przez uczniów - dla uczniów. W piątek z kolei po krótkim wykładzie odnośnie sztuki przygotowywania prezentacji, w grupach deliberowaliśmy, w jaki sposób najciekawiej można przedstawić nasze prace z dwóch dni miejskich zmagań, a po znakomicie wyegzekwowanych prezentacjach uroczyście zakończyliśmy projekt. Jednak to nie był koniec wspólnych przygód, gdyż sobota była dniem przeznaczonym na spędzenie przez naszych gości czasu z ich rodzinami goszczącymi, dzięki którym to mieli okazję w ciągu tych kilku dni zobaczyć, jak wygląda życie codzienne w Polsce oraz poznać nieco naszą kulturę. Po tym wspaniałym tygodniu na lotnisku odbywały się długie i czułe pożegnania. Lały się łzy spowodowane zarówno koniecznością rozstania z nowymi przyjaciółmi, jak i wynikające z wdzięczności za możliwość udziału w tym nietuzinkowym wydarzeniu. O rozwijających aspektach projektu Let’s Play Here można by mówić wiele, jednak najlepiej o jego korzyściach dowiedzieć się samemu - zachęcamy do bycia otwartym na nowe doświadczenia i kultury i do wzięcia udziału w kolejnych częściach projektu Erasmus+ w 2019 i 2020 roku!
W dniach 10-16.03.2019 w XXXIII Liceum Ogólnokształcącym Dwujęzycznym im. M. Kopernika w Warszawie odbędzie się spotkanie uczniów i nauczycieli ze szkół partnerskich z Finlandii, Norwegii, Szkocji i Włoch w ramach realizacji Projektu Erasmus + "Let's Play Here". 40 uczniów i 8 nauczycieli z zaprzyjaźnionych szkół wraz z naszymi uczniami i nauczycielami będzie współtworzyć wirtualnego asystenta człowieka, który chciałby poznać Warszawę z perspektywy młodych ludzi. Ten wirtualny przewodnik po Warszawie tworzyć będą międzynarodowe grupy. Mamy nadzieję, że będziecie z niego korzystać. XXXIII Liceum Ogólnokształcące Dwujęzyczne im. Mikołaja Kopernika w Warszawie realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich
Celem projektu jest: • podniesienie kompetencji językowych poprawiających efektywność nauczania, w tym nauczania wielojęzycznego uwzględniającego aspekt wielokulturowości i języka jako nośnika wiedzy i umiejętności; • nabycie, doskonalenie i utrwalenie wiedzy i umiejętności metodycznych w zakresie wielokulturowego i wielojęzycznego nauczania zarówno przedmiotów językowych i niejęzykowych; • wszechstronne i aktywne wykorzystanie TIK w codziennej praktyce zawodowej; • nawiązanie kontaktów i zwiększenie możliwości aktywnego uczestnictwa w różnorodnych projektach międzynarodowych; • aktualizacja wiedzy na temat kultury i osiągnięć naukowych krajów europejskich. Projekt dofinansowany jest przez Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój |
Od niedzieli 21 do soboty 27 października 2018 czterdziestu uczniów ze Szkocji, Polski, Norwegii i Finlandii było gośćmi w Cuneo (Włochy) uczestnicząc w wymianie Erasmus Plus. Dwuletni projekt, którego pierwszym etapem było Cuneo nosi nazwę Let's Play Here. Przez cały tydzień międzynarodowe grupy młodzieży poszukiwały turystycznych skarbów, aby wyróżnić niektóre z najbardziej popularnych dla młodzieży atrakcji w Cuneo i okolicy. Chat Bot nazywany pieszczotliwie Eddie, który będzie rozwijany i udoskonalany przez wszystkie szkoły partnerskie w ciągu najbliższych 2 lat, otrzymał na koniec pobytu wypracowane przez uczestników wymiany informacje, jakich atrakcji Cuneo, ciekawych dla młodych osób, nie można przegapić.
Partnerzy zagraniczni Simula School of Research and Innovation AS, Norwegia Uniwersytet w Augsburgu, Niemcy Szkoły ponadgimnazjalne Akademicki Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2, Chorzów Zespół Szkół nr 117, Warszawa |
Zapraszamy nauczycieli matematyki, chemii i fizyki, doradców metodycznych, pasjonatów i wszystkich edukatorów zainteresowanych zastosowaniem narzędzi komputerowych w nauczaniu przedmiotów ścisłych na konferencję finalną w ramach projektu „Zintegrowane nauczanie przedmiotów ścisłych z perspektywą obliczeniową". Konferencja odbędzie się dnia 9 czerwca 2017 r. w godzinach 10:00 - 14:45 w budynku XXXIII Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego im. Mikołaja Kopernika, ul. gen. Józefa Bema 76 w Warszawie. Prosimy o zarejestrowanie swojego udziału w konferencji poprzez formularz rejestracyjny. Zapraszamy również do obejrzenia krótkiego filmu z realizacji projektu. CELEM GŁÓWNYM projektu jest opracowanie w ponadnarodowym konsorcjum metodyki zintegrowanego z informatyką nauczania matematyki i fizyki w szkołach ponadgimnazjalnych na podstawie realizacji pilotażowego programu zajęć w 12 wybranych szkołach z różnych miast Polski do 08.2017 r. Cel realizowany będzie poprzez wprowadzenie w proces dydaktyczny nowatorskich metod kształcenia matematyki, fizyki i informatyki z wykorzystaniem programowania w środowisku Python/SAGE. Dodatkowo - wprowadzenie elementów zbierania i analizy danych przez idee mikrolabów oraz eksperymentów z użyciem smartfonów Cele szczegółowe: - budowanie ponadnarodowych partnerstw wiedzy w celu promocji nowoczesnych metod uczenia się opartych na doświadczeniu i eksperymentowaniu - wdrażanie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych oraz ich upowszechnianie wśród polskich szkół ponadgimnazjalnych |